×

Krok 1. Decydujesz co kupujesz i wybierasz podzielenie płatności TubaPay jako formę zapłaty

Krok 2. Podajesz swoje dane i zapoznajesz się z zasadami podzielenia płatności na wybrany przez Ciebie cykl

Krok 3. Akceptujesz zasady płatności i uruchamiasz zakup dokonując pierwszej wpłaty miesięcznej

Krok 4. Korzystasz z zakupu, a kolejne płatności realizujesz co miesiąc do TubaPay

Wszystko prosto, wygodnie i szybko. Na koniec otrzymasz potwierdzenie mailowe oraz specjalny Panel Klienta TubaPay do dokonywania kolejnych cyklicznych wpłat dowolną metodą płatności.

Praca nad swoimi umiejętnościami komunikacyjnymi zawsze wychodzi nam na dobre. Znając zasady przestajemy mówić do drugiej osoby zgodnie z przekazanym nam kodem kulturowym, a zaczynamy robić to świadomie.

Można dzięki temu uniknąć całej masy konfliktów i jednocześnie polepszyć relacje. Zobacz, jakie jest pięć podstawowych kroków do lepszej komunikacji.

Na wstępie mam jeszcze dwie drobne uwagi – dobra komunikacja jest jednym z narzędzi do poprawy relacji. Jest bardzo ważna, jednak nie jest panaceum na wszelkie bolączki. Druga zaś tyczy tego, że czasami trudno nam przyjąć, gdy zaczniemy badać swój sposób rozmawiania z ludźmi, że to właśnie my mogłybyśmy coś zmienić. Warto jednak wtedy pamiętać, że tylko na siebie mamy wpływ i tak naprawdę wyłapanie błędów komunikacyjnych u siebie, a nie u drugiej strony, to zbawienie! Możemy przecież bez większych zgrzytów coś zmienić i patrzeć, jak relacja wraca na właściwe tory i zaczyna rozkwitać!

Przejdźmy zatem do pięciu kroków, które szczegółowo omawiam w materiale wideo:

  1. Wyeliminuj popychacze – przyjrzyj się dokładnie, czy swoją postawą nie próbujesz uzyskać czegoś “na siłę”, albo zmanipulować rozmówcą. Pamiętaj, że naciski wywołują wyłącznie opór.
  2. Miej dobre intencje – nie próbuj zmieniać kogoś na siłę, ani wychowywać dorosłych ludzi. Nawet pod płaszczykiem asertywnej komunikacji będzie to po prostu widoczne i ponownie – próba nacisku sprawi, że nie pojawi się zmiana, a opór.
  3. Mów o sobie i o faktach – przenigdy nie próbuj mówić drugiej osobie, co myśli i czuje. Założenie, że nie siedzimy w czyjejś głowie i przypisanie jej z góry nie złych, a dobrych intencji, to klucz do sukcesu wielu osób cieszących się naprawdę dobrymi relacjami. Dlatego – mów o swoich uczuciach i faktach, a także czekaj na to, aż Twój rozmówca się do nich odniesie i sam poinformuje Cię o tym, co czuje.
  4. Mów językiem potrzeb – odnieś się zarówno do tego, czego pragniesz Ty, jak i Twój rozmówca. O ile jego potrzeby zostały wyrażone w rozmowie (odnosząc się do punktu trzeciego).
  5. Aktywnie słuchaj – pamiętaj zawsze, że komunikacja jest wymianą myśli między dwójką osób. Owszem, możemy chwilowo lepiej się poczuć wyrzucając z siebie potok zdań, jednak w perspektywie do właśnie bycie dobrym słuchaczem pozwala nam zbliżyć się do drugiej osoby, która chce czuć się w rozmowie ważna i usłyszana.